Af Jacob Dalgaard
Fristen for at søge den ledige stilling som kommunikationsmedarbejder og eventudvikler i Løgstør er udløbet, og der er indkommet 149 ansøgninger.
Det meddelte museumsdirektør Anders Bloksgaard i aftes, da han i egenskab af formand for Løgstør Egnens Turistforening aflagde årsberetning.
"Jeg har været dem igennem og kan melde om et uhyre stærkt ansøgerfelt," sagde Anders Bloksgaard.
Stillingen er blevet ledig, efter at Line Myrup Gregersen efter næsten ti år på posten opsagde sin stilling med udgangen af marts for at søge nye udfordringer.
Helt overordnet skal den nye kommunikationsmedarbejder skabe øget vækst i Løgstør - herunder øget handel, øget turisme, øget bosætning, øget samarbejde, øget synlighed, flere besøgende og give borgere og turister flere og bedre oplevelser.
Formelt er det Limfjordsmuseet, der ansætter, men både Branding Løgstør, Løgstør Handelsstandsforening, turistforeningen og Løgstør Erhvervsråd bidrager til finansieringen.
Anders Bloksgaard forventer at holde ansættelsessamtaler i begyndelsen af maj.