Løgstør har åbnet et nyt digitalt vindue til omverdenen, og målgruppen er både borgere, turister og potentielle tilflyttere. Muslingebyen har nemlig udviklet en helt ny hjemmeside. Formålet er at skabe et overblik over byens mange herligheder.
Domænet www.muslingebyen.dk er ikke nyt og flere har ofte tastet adressen for at blive klogere på events eller spisesteder i byen. Hjemmesiden lå oprindeligt i regi af organisationen Branding Løgstør, men de seneste år er de digitale besøgende landet på Visit Vesthimmerlands side (nu Destination Himmerland), hvilket har givet god mening:
”Vi har været glade for det samarbejde, vi har haft med VisitVesthimmerland omkring Muslingebyens hjemmeside. Nu var der bare flere ting, vi ønskede at have på en samlet platform, som blev sværere at forene med Visits platform”, fortæller Louise Thisgaard Sieker, der har været den bærende kraft i udviklingen af den nye hjemmeside.
Ny platform for hele Løgstør
”Vi vil lave en platform, der viser hele Løgstør. Events, spisesteder, butikker, foreninger, overnatning, havneservice, ejendomsmæglere og alt det andet. Siden skal være go to for både gæster og borgere”, forklarer Louise Sieker om den proces, det ligger forud for hjemmesidens indhold.
”Det har været et kæmpe puslespil at få alt på plads – og der mangler helt sikkert stadig brikker. Der er stensikkert noget, vi har glemt. Heldigvis er en hjemmeside ikke statisk, og vi kan altid fylde på. Vi har heldigvis en by med meget engagerede mennesker, så lur mig om der ikke kommer nogle input, når de besøger siden”, fortsætter Louise Sieker.
Stor tilfredshed
Louise Sieker er dog glad for resultatet. ”Jeg håber virkelig, at folk vil tage godt imod siden! Vi når det lige til, at vi kan bruge siden til at vise de nye sommertiltag, der kommer i år. På hjemmesiden finder man f.eks. information om de nye Sail-in-concerts i Kulturladen og den sejlende jazzmusik”.
Hjemmesidens layout er udviklet i samarbejde med det digitale bureau Adhost, og det er Louise Sieker, der har stået for alt indhold og tekst. Den nye hjemmeside er finansieret af Branding Løgstør:
”Jeg synes, at Muslingebyen kan være meget stolte af den nye hjemmeside. Det er et kæmpe løft i forhold til tidligere, og det viser endnu engang, hvad en forholdsvis lille by som Løgstør kan, når vi står sammen. Hjemmesiden er netop et resultat af det gode samarbejde i byen på tværs af Handelsstandsforeningen, erhvervslivet, Turistforeningen og Branding Løgstør”, udtaler Per Jensen, der er direktør for Branding Løgstør.