Med Himmerlands Vestkyst ser en ny destination dagens lys i disse dage. Det er aksen fra Aggersborg i nord til Louns halvsøen i syd, som fokuseres på.
Himmerlands Vestkyst er en ny branding strategi, som skal tiltrække flere turister til området ved at vise det bedste af det bedste langs Limfjorden, som udgør en strækning på 90 km i Vesthimmerland. Derfor bliver der nu slået på oplevelser langs Limfjorden bl.a. inden for Himmerlandsk Fitness, Gastronomiske Guldkorn og Fra istid til nutid.
- Formålet med tiltaget er at vække den potentielle turists lyst til at søge mere information om Vesthimmerland ved at klikke sig ind på sitet for at finde et overnatningssted eller oplevelse, udtaler marketingansvarlig i Visit Vesthimmerland, Helene Christensen, som fortsætter:
- Netop derfor er den nye hjemmeside, himmerlandsvestkyst.dk, fyldt med flotte billeder med wow-effekt, som skal give turister lyst til at besøge vores skønne område.
Primært vil kampagnen være online, men Himmerlands Vestkyst vil også kunne fås som et magasin, der trykkes til forskellige events.
Turistdirektør Jimmi Petersen siger;
- Vi forventer os meget af denne brandingkampagne, og vi er meget spændt på virkningen af det. Går det som vi forventer, og som forskellige turismemæssige tendenser viser, så bliver det en succes. Vi ser Himmerlands Vestkyst som et unique selling point til glæde for hele området - uanset om det er Gedsted, de
himmerlandske heder, kunsten i Aars eller skrænterne i Ertebølle, hvorfor det vil komme hele Vesthimmerland til gavn.
Det er VisitVesthimmerland, som står bag brandet Himmerlands Vestkyst , og det er opstået i forbindelse med VisitVesthimmerlands markedsføringsstrategi, og gennem flere undersøgelser har det vist sig, at ordet VisitVesthimmerland og Vesthimmerland er vanskelige termer at have med at gøre markedsføringsmæssigt overfor turister. Derfor har dette nye udtryk Himmerlands Vestkyst set dagens lys.