Med en dugfrisk samarbejdsaftale skal golfturister fra Norge, England, Tyskland og det øvrige Danmark vende blikket mod Vesthimmerland.
Tekst og foto: Jacob Dalgaard
I dag underskrev formændene for golfklubberne i Løgstør, Aars og Hvalpsund og Thomas Nielsen fra Himmerland Golf & Spa Resort en samarbejdsaftale med VisitVesthimmerland, der skal gøre golfbanerne i Vesthimmerland synlige ud over landets grænser. Aftalen indebærer, at VisitVesthimmerland påtager sig opgaven med at markedsføre de vesthimmerlandske golfbaner som et attraktivt mål for golfspillere.
Vi har selvsagt noget helt unikt her i Vesthimmerland inden for golfturisme - og der er ikke mange steder i Danmark, hvor man inden for kort afstand kan spille flere forskelligartede golfbaner af høj kvalitet - og da European Golf Tour Made in Denmark vender tilbage til sin “hjemmebane” i år, sættes der endnu mere fokus på golfturisme i dette samarbejde ”, fastslår Jimmi Petersen, der er turistdirektør i VisitVesthimmerland.
For de deltagende golfklubber er der store forventninger til aftalen, der løber i tre år. Blandt dem er Per Olsen fra Løgstør Golfklub: Han har tillid til, at markedsføringsindsatsen sender flere besøgende til banen i Løgstør.
Enighed om at udbygge samarbejdet
På dagens møde, der fandt sted på Himmerland Golf & Spa Resort var der blandt deltagerne bred enighed om, at der er potentiale for et endnu tættere samarbejde mellem de fire golfklubber. Et golfpas, der giver gæstespillere adgang til alle de fem golfbaner, - der er to baner i Gatten - er på idestadiet.
Thomas Nielsen understreger, at alle banerne i Vesthimmerland er af høj kvalitet, og han mener ikke, der er nogen grund til at falbyde et eventuelt golfpas til priser med store rabatter. I stedet kan der muligvis knyttes andre fordele til golfpasset.
Samarbejdspartnerne er også indstillet på, at der kan blive to forskellige golfpas, hvor kun det ene giver adgang til banerne på Himmerland Golf & Spa Resort, som ligger på et andet niveau end de øvrige golfbaner.
Starter i Norge
Med underskriften i dag kan VisitVesthimmerland sætte markedsføringen i gang, og i første omgang bliver der sat ind med en kampagne i Norge. Men blikket er også rettet mod England, hvor mange golfturister blandt andet rejser forbi Danmark for at spille i Sverige. VisitVesthimmerland vil med den økonomiske ammunition overbevise englænderne om, at de lige så godt kan svinge golfkøllerne på de veldesignede baner i Løgstør, Gatten, Hvalpsund og Aars.