Tirsdag d. 29. september 2020 - �rgang 15

Skyd din forretning i gang med en professionel reklamefilm

08-09-2020

Når man er en nystartet virksomhed, så er der mange forskellige ting, man pludselig skal tage stilling til. Man skal have styr på ens varelager eller ens personale afhængigt af de ydelser, man tilbyder, og herudover skal finanserne også hænge sammen. Midt i alt dette kaos er man også nødt til at tage stilling til den markedsføring, man vil bruge til at fremhæve virksomheden - og dette er et vigtigt punkt, som man ikke bør tage let på.

Markedsføring er mange forskellige ting, og der er masser af muligheder for at være kreativ for at nå ud til så mange kunder som muligt. Én af disse muligheder er gennem en reklamefilm, der er et utrolig effektivt markedsføringsredskab.

Vis din virksomhed frem fra flere forskellige sider
Når man markedsfører sig selv overfor potentielle kunder, så vil man naturligvis gerne vise sin virksomhed frem på den bedst mulige måde. Dette kan være en udfordring, hvis man ikke har prøvet det før, og det er bare ikke muligt at fortælle hele virksomhedens historie og baggrund gennem en enkelt ”Om os”-tekst på en hjemmeside. Her er en reklamefilm en rigtig god mulighed for at få vist virksomhedens mange forskellige facetter frem - og det giver også en mulighed for at se virksomheden fra nye vinkler f.eks. gennem dronefilm.

Mulighederne er mange, og hvis man ikke selv er kreativ, så er det bedst at alliere sig med et professionelt firma, der kan magte opgaven. De professionelle firmaer har også alt udstyret parat, og herefter kræver det ikke meget engagement at få skruet en flot reklamefilm sammen, der viser virksomhedens bedste sider frem.

En humoristisk, seriøs balance er noget, kunderne vil huske
Når man går i gang med at idégenerere til en reklamefilm, så er det vigtigt at have to vinkler for øje hele tiden: Den humoristiske vinkel og den seriøse vinkel. En reklamefilm kan hurtigt blive alt for fjollet, hvilket skader virksomhedens seriøse image, men omvendt kan den også blive så firkantet, at ingen rigtig gider at se den. Her handler det om at finde en gylden mellemvej, og det er en øvelse, som er god at gøre sammen med et professionelt reklamefirma, der ved, hvad de laver.

Næsten alle investeringer i markedsføring er gode investeringer
Hvis man er en relativt nystartet virksomhed, så kan det nogle gange være svært at få budgetterne til at hænge sammen i det daglige - og det er noget, som markedsføringen ofte lider under. Her er det bare vigtigt at huske på, at stort set alle de investeringer, man laver i markedsføring, er nogle gode investeringer på den lange bane. En virksomhed er ingenting uden sine kunder, og hvis de kunder slet ikke ved, at man er der, så står ordrebøgerne gabende tomme. Derfor er markedsføring en central grundsten i enhver virksomhed, og det er bestemt noget, man bør ofre nogle penge på.
 

Grundlagt 1. februar 2006         Redaktør: Jacob Dalgaard           Telefon: 3012 6000             info@lokaltindblik.dk 

Weltklasse!