Sådan optimerer du din hjemmeside – Tips og tricks
Sponsoreret indhold
I takt med den digitale æra, hvor stort set alle benytter internettet, er hjemmesider blevet vigtigere end nogensinde før. Det er det første, som kunden/modtageren/læseren ser, når de møder virksomheden. Hjemmesiden skal derfor give et godt førstehåndsindtryk, da det skal vække modtageren nysgerrighed eller interesse. Her får du tips og tricks til at optimere din hjemmeside.’
Bliv international med et oversættelsesbureau.
Det er svært at undgå kunder fra udlandet i vores globaliserede verden, og derfor kan virksomheder med fordel lave en aftale med et professionelt oversættelsesbureau for at få hjælp til diverse sprogmæssige udfordringer.
Første punkt er nemlig hjemmesidens sprog. I en global verden, hvor produkter og ydelser sælges på tværs af kloden, er det vigtigt at imødekomme forskellige kunder uanset sprog. Først og fremmest vil det højst sandsynligt være relevant med en oversættelse til engelsk.
Engelsk er et af de mest talte sprog globalt, og derfor skal man selvfølgelig imødekomme modtageren, som taler dette sprog. Efterfølgende kan man se på spansk, italiensk, kinesisk eller russisk – det er alle sprog, som tales af mange mennesker. På den måde er hjemmesiden komfortabel med salg til andre sprog.
Hva’ er det der SEO….
SEO er en større proces, hvor mange punkter er kombineret. Det kan blandt andet være opdateret indhold, hastighed og søgerelevante overskrifter. SEO er blevet et buzzword for virksomheder, som arbejder / eller er til stede online med en hjemmeside f.eks. Det er alfa og omega, at virksomhederne lykkedes med deres SEO-indsats, da den definerer kundestrømmen og salget.
Hvis SEO-indsatsen er god, sælger virksomheden uomtvisteligt mere end, hvis den er dårlig.
SEO står for ’Search Engine Optimization’, og handler om at rangere højt i Google’s organiske søgninger. Altså handler det om søgeresultaterne, som kommer efter de betalte Google Ads annoncer. De virker mere troværdige, og samtidig afdækker de større områder i forbrugerens købsrejse.
Hvis ikke du arbejder med SEO, er det et godt sted at starte.
Hvorfor skal folk besøge din hjemmeside?
Det kan være relevant at spørge sig selv: Hvad gør min hjemmeside relevant? Hvorfor skal folk besøge min hjemmeside? Hvad gør min hjemmeside interessant i forhold til konkurrentens?
Det er essentielle spørgsmål, som man kan stille sig selv. Det giver en afklaring over hjemmesidens styrker og mulige svagheder. Det kan være, at naboens hjemmeside er flottere og hurtigere. Det vil uomtvisteligt give anledning til en optimering. Ydermere handler det om at skille sig ud, så man bliver attraktiv for modtageren.
Når man har fået modtageren ind på hjemmesiden, handler det herefter om at bibeholde modtageren der. Det kan man gøre med interessant indhold, overskuelighed og en hurtig hjemmeside. Hvis modtageren ikke får interesse, vil de hurtigt hoppe videre til en anden hjemmeside, som måske er konkurrenten.
Påvirk kunderne i hele deres kunderejse
Kunderne søger information som aldrig før. Derfor skal hjemmesiden imødekomme alle tænkelige spørgsmål, som kunderne måtte have. På den måde kommer man ’top of mind’ hos kunden, når de skal foretage det endelige køb af et produkt eller en ydelse. Derfor kan det være relevant med en blog, som afklarer forskellige spørgsmål, som kunden måtte have. Derfor skal man besvare mange af disse. Det er sidste råd herfra.