Dette er sponsoreret indhold
Det er et spændende arbejde at drive en webshop. Der er så mange ting, der skal gå op i en højere enhed – produkter, design og markedsføring. I dag er der nemlig masser af muligheder i e-handel, og derfor har du også god mulighed for at komme rigtig langt med din butik. Der er dog også et par ting, du kan gøre for at give salget på din webshop et ekstra skub opad. Du kan for eksempel benytte dig af CDP – Customer Data Platform. Det kan du læse meget mere om i denne guide.
Det er ikke sikkert, at du nogensinde har hørt om CDP - Customer Data Platform – før. Men det er faktisk rigtig ærgerligt, for der er tale om et værktøj, der i høj grad kan hjælpe din webshop. CDP - Customer Data Platform - er nemlig en funktion, som på individniveau indsamler og opbevarer data fra dine kunder. På den måde kan du personalisere din markedsføring, så den rammer direkte ned i den enkelte kundes interesser. CDP - Customer Data Platform er altså en måde at gøre dine produkter og annoncering personlig med den individuelle kundes behov for øje. På den måde kan CDP give et solidt løft til dit salg.
En anden ting, der også kan have en effekt på salget fra din webshop, er brugen af sociale medier. I dag er der nemlig gode muligheder for at annoncere på tværs af flere forskellige sociale medier, så dine budskaber og reklamer kan ramme så bredt som muligt. Opret også gerne en profil til webshoppen på for eksempel instagram eller Facebook, så kunderne har mulighed for at følge med i, hvad I laver. Du kan også overveje at benytte dig af influencers, som også kan sørge for, at dine produkter bliver set af en masse mennesker.