Løgstør Parkhotel er blevet solgt til investor på Sjælland for tocifret millionbeløb.
Selv om hotellet ikke var sat til salg, skifter Løgstør Parkhotel alligevel ejer fra den 1. april. Det er Henrik Schimming fra København, som har været i lommerne og investeret i hotellet, som han selv mener han har fået til en god pris. Det nøjagtige beløb vil han ifølge aftale med sælger ikke oplyse om.
Sælgeren er Keld Droob fra Esbjerg. Han forsøgte for et par år siden at sælge Løgstør Parkhotel men dengang uden held. Den seneste tid har hotellet principielt ikke været til salg medmindre, den rigtige investor dukkede op.
Og det er så det, der tilsyneladende er sket nu. Henrik Schimming har erfaring med hoteldrift. Han driver i forvejen Præstekilde Hotel på Møn, Hotel Nørvang på Falster samt natklubben Absalon på Strøget i København. De to hoteller ligger ligesom Løgstør Parkhotel tæt op ad et golfbaneanlæg, og netop den nye golfbane i Løgstør har været en afgørende faktor for Henrik Schimmings interesse.
Golfbanen er et af de største aktiver for at drive hotellet, siger Henrik Schimming til Lokaltindblik.dk. Både weekendgæster men især hotellets kursusgæster vil sætte stor pris på den synergi, som hotel og golfbane vil fremdrive, mener den nye ejer.
Løgstør Parkhotels ledende medarbejdere blev allerede mandag orienteret om salget. Den daglige leder på hotellet, direktør Jan Storgaard, glæder sig til at arbejde videre under Henrik Schimming. Ikke mindst fordi den nye ejer har vist sig parat til at sætte nye ting igang og skrue op for blusset, hvor der de seneste år omvendt har været skruet ned for blusset og sparet, hvor spares kan, siger Jan Storgaard.
Direktøren er da også fortrøstningsfuld med hensyn til fremtiden, hvad angår både omsætning og indtjening. Den fornyede optimisme er allerede slået igennem på hotellet. I næste uge genåbner Løgstør Parkhotels restaurant Petit, hvor der menukortet blandt andet byder på pizzaer og stegeretter. Genåbningen har givet arbejde til to tjenere og en kok.
Jan Storgaard slår fast, at der trods nye tiltag ikke ændres på målgruppen. Det vil sige, at det stadig er kursusgæster på hverdage og ferieophold og private fester i weekenderne.