Dette er sponsoreret indhold
Sidder du i en større eller mindre virksomhed, som du gerne vil bruge til at gøre mere for dit lokalsamfund? Så er det måske ikke altid lige nemt at gennemskue, hvordan du helt konkret kan gøre dette, samtidig med at det også er sundt for din virksomhed. Ikke desto mindre er der her nogle idéer til dig.
Som en del af den grønne omstilling og mindskningen af de globale klimakrise, er store dele af verdenen ved at arbejde på at indføre tilstrækkeligt med grøn energi. Det gælder også i Danmark. Og det er noget, som kan være særligt værdifuld for alle, der benytter strøm og el i deres hverdag. Derfor kan du bidrage her til ved for eksempel at investere i solceller til din virksomhed. På den måde kan din virksomhed benytte sig af grøn energi, og deraf mindske jeres bidrag til udledningen af drivhusgasser. Ligeledes kan I måske producere et overskud af grøn energi, som i kan sælge videre til resten af elnettet, og på den måde udbyde grøn strøm til jeres lokalsamfund. Så på den måde kan der altså være flere virkende parametre i indførelsen af solceller.
Det kan også være, at du gerne vil være mere direkte i din måde at bidrage til samfundet på. Måske er der nogle projekter i byen, som du rigtig gerne vil støtte op om. I den sammenhæng kan du overveje at lave nogle sponsorater, som kan gå til disse projekter. På den måde kan du både støtte, såvel som du måske kan bruge det i din CSR-strategi og i din markedsføringsstrategi. Det vil give mulighed for at eksponere virksomheden og de værdier som virksomheden har, hvilket potentielt kan være med til at tiltrække endnu flere kunder og endnu mere opbakning til virksomheden.